Οι πιο ενδιαφέρουσες τάσεις στον σχεδιασμό των νέων ξενοδοχείων είναι εκείνες που επιζητούν τη δημιουργία χώρων απόλαυσης των αισθήσεων. Πρόκειται για κτήρια τα οποία ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των νέων lifestyles και προσφέρουν πρωτότυπους χώρους
απόλαυσης του βλέμματος και χαλάρωσης του σώματος. Αυτό επιτυγχάνεται είτε με την ευρηματική χρήση νέων υλικών και τεχνολογιών, είτε με την εισαγωγή νέων προγραμμάτων χαλάρωσης και αναψυχής στους δημόσιους χώρους του ξενοδοχείου. Δύο στοιχεία που αποκτούν ολοένα και αυξανόμενη σημασία στον σχεδιασμό ξενοδοχείων είναι το φως και το νερό. Οι σύγχρονες τεχνολογίες φωτισμού και συστημάτων υδρομασάζ προσφέρουν δυνατότητες καινοτόμων προσεγγίσεων τόσο στην κλίμακα του δωματίου όσο και στην κλίμακα των δημόσιων χώρων του ξενοδοχείου.
Κατά παράδοξο ίσως τρόπο, οι χωρικές ποιότητες που αναδεικνύονται μέσα από τις σύγχρονες τάσεις σχεδιασμού ξενοδοχείων είναι οι ίδιες που χαρακτηρίζουν το ελληνικό τοπίο. Το ελληνικό φως και η θάλασσα, αποτελούν βασικούς πόλους έλξης τουριστών καθώς προσφέρουν απλόχερα την απόλαυση του βλέμματος και τη χαλάρωση του σώματος. Από την άποψη αυτή το ελληνικό τοπίο μπορεί να θεωρηθεί ως πρότυπο σχεδιασμού για πολλά αξιόλογα σύγχρονα ξενοδοχεία τα οποία ξεχωρίζουν λόγω της ευρηματικής χρήσης του φωτός και του υδάτινου στοιχείου. Το πρότυπο δηλαδή υπάρχει ήδη δίπλα μας.
Σε περιοχές δίχως ισχυρό χαρακτήρα τα ξενοδοχεία μπορούν να ακολουθήσουν στρατηγικές δυναμικής παρέμβασης στη διαμόρφωση της ιδιαίτερης ταυτότητας του χώρου. Αντίστοιχα σε περιοχές ιδιαίτερου χαρακτήρα η αρχιτεκτονική των ξενοδοχείων θα πρέπει να έχει ως στόχο την ανάδειξη των τοπικών ιδιαιτεροτήτων. Στην Ελλάδα άλλωστε υπάρχει ανάλογη εμπειρία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 με την κατασκευή των "Ξενία" της εποχής.
Με την προώθηση ευφάνταστων concepts τα οποία να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες λειτουργικές απαιτήσεις, τις τοπικές ιδιαιτερότητες και τα νέα lifestyles. Μια σύγχρονη αρχιτεκτονική μελέτη ξενοδοχείου πρέπει να λαμβάνει εξαρχής υπόψη της τον τρόπο προώθησης του έργου στην τουριστική αγορά. Σε ιδανικές συνθήκες το concept προώθησης του έργου ταυτίζεται με το αρχιτεκτονικό concept και καθοδηγεί τη μελέτη από τα πολύ πρώτα στάδια επεξεργασίας της.
Το επίπεδο ενημέρωσης στην Ελλάδα για τις τάσεις του σχεδιασμού είναι γενικά πολύ χαμηλό. Η κοινή γνώμη στην Ελλάδα είναι επιφυλακτική απέναντι σε κάθε αρχιτεκτονική καινοτομία. Οι Έλληνες ξενοδόχοι βέβαια ξεχωρίζουν από τις περισσότερες κατηγορίες επιχειρηματιών καθώς το κοινό στο οποίο απευθύνονται δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ούτε το επίπεδο ενημέρωσης των ελλήνων ξενοδόχων είναι εφάμιλλο των ξένων συναδέλφων τους, αλλά ούτε και οι δυνατότητες που προσφέρονται στους έλληνες αρχιτέκτονες είναι εφάμιλλες με αυτές των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών.